İt-tad-da-ki-maaas!




*Yami-Chan ve Taiyakisi*

Sanırım bu benim ilk japon yemeği tarifim olacak. Herşey dün To Love Ru izlerken Taiyaki görmemle başladı. Daha önce gördüğümde nedense (balık şeklinde olduğundan sanırım) hiç ilgimi çekmedi. Ama orada görünce dedim ben bunu yapmalıyım. Yapıp da yemeliyim ^^








Malzemeler : 



  • 1 su bardak un (tepeleme tepeleme)
  • 1/4 su bardağı toz şeker
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı vanilin
  • 2 1/2 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 3 çorba kaşığı su
  • 2 yumurta
  • 2 tatlı kaşığı bal
  • meyve sosu, nutella, fıstık ezmesi vb.


Yapılışı : 


Şöyle oluyor ki ben tarifdeki yapılış kısmını okumamışım. Bundan dolayıdır ki kendim uydurdum herşeyi :D dlkajdj siz de böyle yapsanız sorun çıkmıyor yani ^^



Toz halinde olan herşeyi yani un, şeker, kabartma tozu vanilin ve mısır nişastası bir kapta karıştırılıp ortası hafifce içeri doğru şeyedilir. Ne deniyor buna mutfak literatüründe?  Neyse efenim, geriye kalan malzemelerden balımızı küçük bir kasede (çorba kasesi gibi) 3kaşık suyumuz ile güzelce karıştırıyoruz. Üzerine 2 yumurta kırıp çırpıyoruz. Çırptığımız karışımı diğer kaptaki toz karışımımıza ekliyor ve mikserliyoruz ^^. Epey koyu kıvamlı bir karışım hazırlamış olduk. 



Şimdi sorun şu ki kimsenin evinde balık şeklinde kap falan yoktur. Benim de öyle kabım yoktu ama çareler tükenmedi. Yadigar tost makinesi ile yaptım bunu. Daha önce de waffle denemiştim. Bir de simbo tost makinelerinde denemiştim gayet güzel oldu. İşin püf noktası koyduğunuz hamurun kenardan taşmaması. Bunun için önerdiğim tost makineleri bunlar. Tabi derseniz ben krep gibi tavada yapacağım bilemem. Zor olabilir biraz... 

2 yorum:

  1. Ay eele yapmalık tost makinemiz yok bizim la :') Neyse artık tavada neyn krep gibisine yapmaya çalışırım, bu haftaiçi falan.
    Tadından haber ver cınıms, yidin mi afiyetle :3

    YanıtlaSil
  2. En çok babam yidi *-* Ben de yedim ama bi tane yaptığım nutellalıyı eve girer girmez mideye indirdi -_-
    Güzel gayet çook taklı değil ama (ben az şeker koyduğumdan) waffle hamuru gibimsi köpük gibi oldu bi de yumoş yumoş ^^

    YanıtlaSil