Damarıma bastınız!

İşte yukarıda gördüğümüz gibi bazı insanlar 20 küsür yaşlarına bile gelseler "mı" soru ekini ayırmayı bilemiyorlar.
"Yada" yazıyorlar "ya da" yazacaklarına, bilmiyorlar "herkez"in doğru yazılışının "herkes" olduğunu. Dahi anlamındaki "de" eklerinden bahsetmiyorum bile. Ne zaman yukarıdaki gibi postlar görsem içim cız ediyor. Artık öğrenin şunları! Yoksa ben kendimi tutamayıp alakam bile olamayan her durumun altına açıklama yazacağım.

Bakın bunlara kızıyorum ama bilinçli yazılan hatalı kelimelere lafım yok. Çünkü insan onu günlük hayatında da öyle kullanıyor olabilir. Misal; "olm", evet ben böyle kullanıyorum, daha doğal, daha bizden, daha benden.

1 yorum:

  1. Bu imla kuralları olayı sadece ''de'',''ki'', '' mi'' ya da bahsettiğin gibi; bazı kelimelerin yazılışı şeklinde algılanıyor ve bunlara dikkat etmeyen,bunları bilmeyen adamlar ''mal'' olarak görülüyor

    Şimdi,ben bunu okuyunca diğer yazdıklarına baktım,gördüm ki; çeşitli imla hataları sende de var.Ve bunlar '' olm '' gibi şeyler değil.

    Misal; sen ''herşey'' olarak yazıyorsun; ama onun aslı '' her şey ''.Sonra,''Tabi'' demişsin,o da '' Tabii'' esasen. Bir de, ''bişeyler '' olarak yazıyorsun -tamam,''bir şeyler'' şeklinde doğru kullandığını da gördüm bazılarında ve muhtemelen ''r'' yutuluyor diye öyle yazdın- ama literatürde o,'' bi' şeyler'' diye yazılıyor diye biliyorum.

    Şimdi benim için;'' Aman Allahım! Bu nasıl bi denyo,gecenin bu vakti yazdığım şeyleri okuyup hata mı aramış! '' diyebilirsin haklı olarak...Ama sakın yanlış anlama,niyetim laf sokmak,''sen önce kendine bak lan!'' demek falan değil – hem sadece hata aramak için değil,ilgimi çekti diye de devam ettim :) -.Amacım bu konuları fazla kafaya takmamak,bu konuda insanları gereğinden fazla yermemek gerektiğini anlatmak.Yani insanlar hatalar yapabiliyo,varsın böyle şeylerde hata yapsınlar,en kötü hataları,cahillikleri bu olsun.Ha okumuşluk düzeyini falan gösterebilir belki böyle şeyler; ama bence çok kızılması,yadırganması geren şeyler değil bunlar.

    Hem bak! İkinci cümlede ayırmış ''mi'' diye ! Belki ilk seferde tuş basmamıştır... Ulan ben de niye savunmaya kalkıyorsam elemanı gece gece... Sanki babamın oğlu!

    YanıtlaSil