Taylor Swift her yerden çekiliyor.

Efenim şöyle, sabah işe geldim ve boş boş haber sitelerini gezmeye başladım. Ve neredeyse siyaset başlığında bile Taylor hanımı görünce "E yeter artık!" dedim. Sevmiyor falan değilim. Nötrüm olabildiğince ama neden ordan burdan çekildim benim şarkılarımı parasız dinleyemezsiniz diyerek reklam yapıyor bu hatun buna anlam veremiyorum.

Haftalar önce Spotify bana pek para vermiyor bu yüzden şarkılarımı kimse Spotify üzerinden dinlemesin diyordu. E tamam dinlemiyoruz, dinleyemiyoruz. Geçtiğimiz günlerde de Apple iTunes için Spotify benzeri platform hazırladıklarını, ilk 3 ay için ücretsiz dinlenebilme özelliği ile kullanıcılara sunulacağını açıkladı. Açıkladı açıklamasına ama Taylor hanım buna da bir kulp bularak bana 3 ay ödeme yapmayacak yerde şarkılarımın çalınmasını istemiyorum dedi.

Sanırım her şey TIDAL ile başladı. Jay-Z'nin kurucusu olduğu ünlülerin özel videoları, özel şarkıları bıdı bıdıları olduğu ücretli platform. Kaç üyesi vardır ve her şeye her yerden kolayca ve istediğimizde ücretsiz olarak ulaşabildiğimiz bu devirde bu olay ne kadar devam eder bilemiyorum. Eskisi gibi albümlerden para kazanmadıkları kesin, ama kazanamayacakları da kesin aynı şekilde. Özellikle o albüm kapaklarını/ içeriklerini özel kılmadıkları sürece internette Youtube, Spotify gibi sitelerde müzik dinlemeye devam edecek bu insanlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder