Yıldızlı Cookie

Öncelikle kocaman bir merhaba :3
Bugün yeni bir cookie tarifiyle karşınızdayım. 
Geçtiğimiz cuma Eminönü'ne uğramam ve yıldızlı şekerleri görmemle aşağıdaki tarifi uygulamaya karar verdim :)


Ve bir de Tahtakale yolunda Aslı Börek'in hemen yakınlarında bir pastacı dükkanı var. İçeride o kadar şirin şeyler varki her gittiğimde ufak tefek şeyler alıyorum. Bu kez kırmızı ve beyaz şeker hamuru almaya gitmiştim. Eve dönüş otobüsüne bindiğimde ise Hello Kittyli bir kurabiye kalıbı, beyaz kırmızı şeker hamuru ve renkli yıldızlı şekerler vardı elimde. Bahsettiğim kalıbın da fotoğrafını koymak isterdim ama annem kaldırmış bi yerlere bulamadım :'(

Yıldızlı kurabiyemizin ya da benim deyişimle KURABİTOmuzun tarifine başlayabiliriz.

Malzemeler
  • 125 gr margarin
  • 125 gr tereyağı
  • 2 su bardağı toz şeker (1,5 su bardağı da koyabilirsiniz ben biraz tatlı buldum sonucu)
  • 3,5 su bardağı un
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • Bir çimdik tuz
  • 1 yumurta
  • Bir avuç damla çikolata ve şekerler (bonibon gibi şeyler koyabilirsiniz)
Yapılışı

Margarin ve tereyağımızı yumuşak hale gelene kadar kalorifer üstü tekniği ile eritiyoruz :3
Toz şekerimizi bir kaba koyduktan sonra yumuşamış yağları şekerin üzerine ekliyor hafif karıştırıyoruz.
Karışımımıza un, kabartma tozu, vanilin, tuz ekliyoruz. 
Bu kısımda ben biraz karıştırdım ki un eklemem gerekecek mi diye sonra da yumurtayı unuttuğumu farkettim ehe :3 Yumurtayı eklediğimde tam kıvamında olduğunu gördüm.
Bu tarifte önemli noktalardan biri kulak memesi kıvamında olmayacak hamurumuz. Biraz daha cıvık oluyor. 
Tüm karışımı yoğurduktan sonra damla çikolata/şeker/bonibon ekliyoruz ve yarım saat buzdolabında bekletiyoruz.


Yarım saat sonunda Aşağıda gördüğünüz şekilde tepsimize diziyoruz. Çünkü kurabiyeler top şeklinde kalmayacak sağdan soldan yayılacaklar. Bu yüzden aralarında mesafe olmalı. 
Fırınımızı 1-2 dk önce 170 dereceye ayarlıyoruz ve fırın ısındıktan sonra tepsiyi yerleştiriyoruz.
Yaklaşık 10-20 dkda yayılıp pembeleşiyorlar.



Yine dikkat etmemiz gereken bir nokta kurabiyeleri fırından çıkarttığımızda hala yumuşak oluyorlar. Yağlı kağıdın üzerinden direkt bir tabağa aktardım ben. Böylece şekilleri bozulmadan soğumuş oldular. 
 

AFİYET OLSUN :3


3 yorum:

  1. çok canım çekti :(

    YanıtlaSil
  2. Fırın olsaydı denerdim canım çekti benimde güzelle benziyorlar. Doya doya ye hepsini :(

    (öğrenci evinde olmakta zor)

    YanıtlaSil
  3. @Cansı Göndereyim mi sana :D

    @queys En yakın zamanda fırına kavuşman dileği ile ^^,

    YanıtlaSil