Kimchi Tarifi




Herkese selam, uzun zamandır bu sayfalarda denediğim tarifleri yazmıyordum. Yazacağım kimchi tarifi aslında benim 3 ay kadar önce denediğim bir tarif. Tembellikten yazamadım. Kimchi denemesini yazdan beri istiyordum fakat ideal tarifi bulmak epey uzun sürdü. Yaklaşık bir günümü feda ederek kimchi tarifleri ve türk damak tadına daha yakın bir tarif bulmak için uğraştım. 
Aşağıdaki tarif aslında iki tarifin karışımı ve bence eksik yanları bulunmakta. Eğer sizler de dener ve kendinizce eksik ya da fazla olan kısımlarını yazarsanız mutlu olurum.

Aramızda kalsın bence sarımsak ve soğan azıcık fazla kaçmış :3 Anneannem çok sevdi ama.


Malzemeler

  • 1 adet Çin marulu (İstanbul'da kolayca bulunabiliyor tadı lahana görüntüsü marul gibi)
  • Yarım Armut (Cinslerini bilmiyorum ama yumuşak ve sulu bir armut kullandım)
  • İstenilen miktarda Taze soğan
  • 1 adet Kuru soğan
  • 2 diş Sarımsak 
  • 1 adet Havuç
  • İsteğe bağlı turpgillerden bir kaç dilim
  • Bir çay bardağı kadar salça
  • Bir miktar pul biber
  • Bolca tuz
  • Pirinç unu
  • Şeker
  • Su


  


Yapılışı

Marulumuzu yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi bölüyoruz ve yapraklarını ayırıyoruz. Ben kap + süzgeç kullandım oldukça pratik oldu tavsiye ederim. Üzerine Bir yaprak marul bolca tuz - bir yaprak marul bolca tuz şeklinde marulumuz bitene kadar büyükten küçüğe diziyoruz. Tuzlamanın amacı bütün suyunu salması o yüzden yaklaşık 30 dakikada bir tüm işlemleri ovalayarak tekrar yapmanız gerekiyor. Ve işlem bitmesi 2 saati buluyor.
Dip not: Marulu tuzla ovdukça ellerim yumşacık oldu ehehheh 

        

Cezve ya da sos kabında bir yemek kaşığı pirinç unu, bir yemek kaşığı şeker ve bir çay bardağı suyu muhallebi kıvamına kadar kaynatıyoruz. Blendera sarımsak, kuru soğan, armut, salça, bir avuç pul biber ve muhallebi kıvamındaki pirinç unu karışımımızı ekleyerek püre haline getiriyoruz.  


 

Bu sırada 3-5 kez tuzla ovduğumuz marulumuzu sudan geçirip tuzlarından arındırdıktan sonra taze soğan, havuç ve turpgilleri küçüklü büyüklü nasıl isterseniz doğrayıp marulumuzun üzerine atıyoruz.


Blenderdan geçirdiğimiz karışımı da marulumuzun üzerine ekleyerek bunları güzelce karıştırıp marulların karışıma bulanmasını sağlıyoruz. 


Veeeee Ta-DA! Kavanozumuzun içerisinde 3 gün dolapta bekleterek yenilebilecek kıvama getiriyoruz. Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder