Tarifli yazı - Oreolu Cheesecake ( Oreo bulamadık Negro kullandık )

Günaydınız millet. Çok çok önceden yazmak istediğim laptobumun çökmesi ve ofisteki iş yoğunluğundan yazmaya fırsat bulamamamdan ötürü anca yazıyorum.


*temsili resim* ama benimki de bu kadar güzel oldu bilen bilir ;)





Bu tarif taa İlkbahar Sezonu Turnuvası'ndan  kalma. Pazar günü cosplayer arkadaşlara yapmıştım ehe :3
Ben yine biraz tatlı olduğunu düşünüyorum. Tarifin orjinali OREO ile yapılırken ben gidip bi'paket şeye 8 tl vermek istemedim ve negro da olur bence diyerek negro + az tereyağı ile yaptım tabanını. Birazdan 3-5 fotoğraf ile göreceksiniz. Bittikten sonra da fotoğraf çekecektim ama acele ile çıktığımdan unutmuşum :( Sonuç olarak cheesecake gibi gözüküyordu :3

Tarifimiz : 

Tabanı: 
  • 2 paket negro
  • 1 çorba kaşığı eritilmiş tereyağı
Kreması: 
  • 240 ml labne
  • 2/3 su bardağı toz şeker
  • 1/3 su bardağı fıstık ezmesi ( şekersiz olanından hani mavi renk etiketi olan )
  • 1 paket vanilya
  • 1 yumurta
  • 1 yumurta beyazı
  • İstediğiniz kadar çikolata damlası
Çikolata sosu:
  • Dr Oetker Glazür Bitter

Nasıl yapıldı : 


Negrolarımızı mozaik pasta yapıyor edası ile un ufak ettik. Erittiğimiz tereyağı ile iyice karıştırdık ve mini kek kalıplarımının diplerine yarım cm kalınlığında koyduk.


Net de çekememişim fotoğrafı ama anlayın siz :D
Daha sonra bir kap içerisinde krema malzemelerini ( çikolata damlası hariç ) karıştırdık. Güzelce çırpın ki yumurta beyazı köpürtsün :) En son istediğiniz kadar çikolata damlası ekleyin.


Sonra bu karışımımızı kek kaplarımıza dökerek fırına atıyoruz. 170 Clik fırında üzeri hafif kabarıp pembeleşince çıkartıyoruz. 

Sıcak suda bekleterek yumuşattığımız glazürü istediğimiz şekilde cheesecakelerimize sürerek soğumaları için dolaba atıyoruz. 

VEEE !!! AFİYETLE YİYORUZ ♥


Ceyda'cığım bu tarif özellikle senin için. İst'de sormuştun vermem demiştim :P kikik Artık yaparsın bolbol :3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder